Filtry DPF i FAP mogą być czyszczone przez profesjonalistę. Odbywa się to poprzez wyjęcie filtra z pojazdu i wyczyszczenie go w myjce ultradźwiękowej. Następnie filtr jest suszony i ponownie montowany.
Jeśli posiadasz pojazd z silnikiem Diesla z filtrem DPF lub FAP, ważne jest, aby utrzymać pojazd w dobrym stanie. Filtr DPF oczyszcza gazy spalinowe przed ich uwolnieniem do atmosfery, ale jeśli nie jest odpowiednio konserwowany, może się zatkać i wymagać wymiany.
Filtr DPF znajduje się wewnątrz układu wydechowego większości nowoczesnych silników Diesla. Jego zadaniem jest usuwanie cząsteczek sadzy ze spalin przed ich wydostaniem się przez rurę wydechową. Filtr zawiera specjalną powłokę, która zatrzymuje cząsteczki sadzy, gdy przez nią przechodzą.
Filtry pasywne nie mają żadnych ruchomych części – polegają wyłącznie na grawitacji w celu wychwycenia cząstek stałych w ich mediach filtracyjnych. Filtry aktywne wykorzystują niewielką ilość paliwa, aby wymusić cząstki stałe ze strumienia spalin w kierunku serii przegród, które kierują je do obszaru, gdzie mogą spaść do komory zbiorczej poniżej, gdzie zostaną spalone przez elektryczny zapalnik.
Filtry DPF działają wystarczająco dobrze, gdy są nowe, ponieważ nie ma sadzy w strumieniu spalin, a medium filtracyjne jest czyste. Z czasem jednak zapycha się cząsteczkami sadzy, które są spalane zamiast uwalniane do atmosfery. Wtedy należy wyczyścić filtr, aby przywrócić jego pierwotną sprawność. Jeśli Twój samochód ma filtr DPF i chcesz go samodzielnie wyczyścić, upewnij się, że masz odpowiedni sprzęt. Będziesz potrzebował specjalnych środków czyszczących, szczotek i węży, które są przeznaczone do tego rodzaju czynności. Dobrej jakości środki czyszczące do filtrów DPF i FAP znajdziesz przykładowo na stronie https://climapartner.pl/10518-preparaty-do-czyszczenia-filtrow-dpffap.