Jak sprawnie kontrolować czas pracy podwładnych?

W profesjonalnych biurach, zakładach przemysłowych i innych firmach warto zawsze wdrożyć nowoczesny system ewidencji czasu pracy zatrudnionych osób. Skutecznie zastępuje on papierowe listy obecności, pozwalając na w pełni elektroniczne zapisywanie wszelkich wejść oraz wyjść. Przynosi przy tym rozmaite korzyści dla pracodawcy – np. przyczynia się bezpośrednio do znacznego ograniczenia liczby porannych spóźnień. Z niniejszego artykułu dowiemy się, jakie są najbardziej popularne rozwiązania w omawianym zakresie.

Czasami zwykły czytnik nie wystarczy

Powszechnym sposobem na efektywne monitorowanie czasu pracy podwładnych jest w szczególności zamontowanie w danym obiekcie specjalnego rejestratora połączonego z odpowiednim oprogramowaniem, okablowaniem i elementami zasilającymi. Działa on na takiej zasadzie, że pracownik przykłada do głównego czytnika kartę magnetyczną, a dane zostają z niej sczytane i zapisane w pamięci komputera. Później administrator ma do nich swobodny dostęp. Zaawansowaną formą urządzenia jest czytnik linii papilarnych znajdujących się na opuszku palca. Kontrola czasu pracy może również odbywać się z wykorzystaniem:

  • innowacyjnego skanera kodów QR
  • terminalu RCP
  • sprzętu robiącego zdjęcie w momencie wejścia lub wyjścia z budynku (nie wymaga to żadnych dodatkowych czynności ze strony pracownika)
  • aplikacji monitorującej aktywność zawodową na laptopie bądź pececie (przydaje się zwłaszcza w dobie pracy zdalnej spowodowanej koronawirusem)

Dodajmy, że istotną zaletą ścisłej kontroli czasu jest zarówno wyraźne zwiększenie dyscypliny wśród podwładnych, jak i oszczędność pieniędzy. Dzięki temu firma rozwija się szybciej i jest w stanie przeznaczać więcej środków finansowych na nowe inwestycje.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


szesnaście + czternaście =