Dojrzali mężczyźni mają dzisiaj bardzo konkretne wymagania jeśli chodzi o odzież, którą dla siebie kupują. Nie chodzi już tylko o kolory, ale o mnóstwo innych czynników, takich jak: dopasowanie do sylwetki, temperamentu, odpowiednie szycia, które nie wywołują efektu gryzienia, przyjemne materiały, chłodna stylistyka. Wśród dojrzałych klientów można zauważyć potrzebę łączenia estetyki odzieży z wygodą noszenia.
Na jakim rodzaju ubrań skupiają się dojrzali mężczyźni i czego oczekują po konkretnych elementach garderoby? Wyobraźmy sobie człowieka w dobrze skrojonej koszuli khaki, czarnym swetrze, o którym bez dotykania wiadomo, że jest zrobiony ze świetnego materiału; lub alternatywnie, ubranego w stylu “na nonszalanckie jeansy” i koszulkę polo Tommy Hilfiger. Młodzi nie przywiązują dziś aż tak dużej wagi do estetyki odzieży, jej marki i kroju, a takie upodobania coraz wyraźniej wskazują właśnie na gusta dojrzałych mężczyzn. Po tego rodzaju dopasowaniu kolorów, marek i faktur można na pierwszy rzut poznać osobę, która do życia podchodzi poważnie. Bez wyzywających kolorów, ale z zachowaniem stylu i lekkości, którą się po prostu czuje.
Wśród marek docenianych przez wymagających klientów można znaleźć wiele kultowych brandów, ale też firmy, których reklam wcale nie zobaczymy na pierwszych stronach gazet. Przykładowy sweter Tommy Hilfiger, czyli 100% bawełna, dyskretny znaczek na piersi, delikatne ściągacze na rękawie – coś, co nie rzuca się w oczy jako ekstrawaganckie, bo nie musi. Materiał i marka mówią tutaj wszystko.