Kampania reklamowa ma zapewnić dotarcie do klienta i przekonać go, że produkt lub usługa konkretnej firmy jest warta uwagi i zakupu. I to niezależnie od tego, czy wyrób jest bardzo popularny i powszechny, czy nie. Skuteczna kampania to taka, która przyniesie oczekiwany efekt w postaci rosnącego zainteresowania firmą i jej produktem lub produktami.
Istotne jest określenie grupy odbiorców zarówno produktu, jak i kampanii. Druga sprawa to dostępny budżet. Istotne może okazać się też to, jakimi środkami reklamowymi posługuje się konkurencja konkretnej firmy. Oczywiście, realizację kampanii można powierzyć specjalistom z zewnątrz, jednak warto mieć na cały proces pewien wpływ. Chodzi chociażby o konkretne kanały reklamy.
Zazwyczaj ilość kanałów reklamowych jest ograniczona budżetem. Niektóre z nich bywają dodatkowo dosyć kosztowne – np. reklama telewizyjna. Na pewno jednak warto wybrać rozwiązania mogące zapewnić dotarcie do sporej liczby ludzi jednocześnie. Można to osiągnąć np. za pomocą billboardów. Jedne można postawić niedaleko siedziby firmy, czy też miejsca sprzedaży lub świadczenia usług przez swoją firmę. Daje to szansę na to, że ludzie zaczną kojarzyć miejsce z konkretnym produktem. Oczywiście billboardów powinno być więcej, niż jeden – wtedy będą lepiej spełniały swoją rolę.
W dobrze zaplanowanej kampanii reklamowej liczy się odpowiedni czas oraz liczba i różnorodność kanałów reklamowych. Tu nie ma miejsca na przypadek i działanie po omacku. Dlatego czasem lepiej zwrócić się z prośbą o pomoc do specjalistów od reklamy.