Domena internetowa może okazać się potężną dźwignią handlu. Dobrze wykonana z właściwie dobraną kolorystyką i grafiką będzie dobrym źródłem informacji, dzięki której zdecydowana większość usługobiorców będzie skłonna skorzystać z naszych usług.
Po pierwsze: rezerwacja domeny. Dziś, to już nie jest tak łatwe, jak w przeszłości. Dobre nazwy są już zajęte. Dobre tzn. jakie? Proste, chwytliwe i łatwe do zapamiętania. Im dłuższy do wprowadzania adres, tym dla przeciętnego użytkownika Internetu trudniejszy. Po drugie, domena powinna być unikalna. Nie tylko dlatego, aby uniknąć sytuacji, kiedy część ruchu internetowego będzie kierowana na podobne adresy, ale warto też pamiętać, aby w naszej domenie nie zawrzeć zastrzeżonego znaku towarowego.
Istotne też jest rozszerzenie adresu, czyli to, co znajdzie się po kropce. Jest to o tyle ważne, że niektóre rozszerzenia są dedykowane konkretnym działalnościom: np. org przypisuje się najczęściej organizacjom pożytku publicznego, .eu to z kolei rozszerzenie dla przedsiębiorstw międzynarodowych, a .pl. .fr. czy. du dla konkretnych krajów.
W wypadku przedsiębiorców domena email jest równie ważna jak strona. Adres mailowy, który po małpie ma np. nazwę firmy brzmi profesjonalnie i budzi o wiele większe zaufanie niż darmowe, prywatne konta pocztowe. Aby uzyskać własną domenę e-mail należy zadbać o jej nazwę oraz subskrypcję hostingu. Nie należy lekceważyć potężnego narzędzia jakim jest domena i domena e-mail, ponieważ dziś, to właśnie Internet jest źródłem informacji na temat konkretnych usługodawców.