Logo powinno dokładnie odzwierciedlać, czym zajmuje się firma? Nie zawsze. Wystarczy spojrzeć na propozycję największych gigantów. Logo powinno jednak składać się z kilku podstawowych elementów i spełniać zasady dobrej grafiki. Nie można osiągnąć wzoru perfekcyjnego, który zadowoli gusta wszystkich odbiorców, ale można dążyć do grafiki, która jest spójna z marką i dobrze ją reprezentuje. Świetnie sprawdzają się także wersje ponadczasowe, które zachowują swój charakter mimo upływu lat. Takie logotypy są minimalistyczne i mają małą liczbę kolorów. Jednocześnie stworzenie takiego znaku wymaga sporej wiedzy i doświadczenia. Paradoksalnie zajmuje więcej czasu niż „efekciarski” znak, który zniknie z pamięci odbiorców po kilku dniach.
Prosty projekt powoduje, że logo jest łatwiej rozpoznawalne i lepiej zapamiętywane. A przecież właśnie taki jest jego cel. Dobry wzór reprezentuje coś wyjątkowego, niesztampowego, ale jednocześnie nieprzesadzonego. Cechuje się zatem oryginalnym designem, który zachowuje prostotę. Kolejnym aspektem powinna być zapamiętywalność.
Taki rezultat daje prosty, ale i stosowny projekt. Składa się na niego również ponadczasowy wzór. Jak go osiągnąć? To jednocześnie proste i trudne. Stosując się do wymienionych zasad istnieje jednak duże prawdopodobieństwo, że efekt zostanie zapamiętany i wciąż uznawany mimo upływu dziesiątek lat. Tworzenie logo to zatem nie tylko umiejętności graficzne, ale także socjologiczne i psychologiczne. Warto więc w jego tworzeniu wspomóc się usługami profesjonalnej agencji, której ofertę możemy sprawdzić na stronie: https://studiokreacja.pl/warszawa/.