W samochodach osobowych stosunkowo często dochodzi do awarii układu paliwowego. Powszechnym problemem są choćby zapieczone wtryskiwacze wskutek nagromadzenia się dużych ilości nagaru. Podstawowe objawy to nierównomierna praca jednostki napędowej, wyraźny spadek mocy pojazdu, silne dymienie, nieprzyjemne stukanie, a także nieustannie świecące się kontrolki silnika. W takiej sytuacji optymalnym rozwiązaniem jest wyciąganie wtryskiwaczy, a następnie zastąpienie ich nowymi egzemplarzami.
Wspomniane we wstępie wyciąganie wtryskiwaczy to zabieg dosyć skomplikowany, dlatego najlepiej powierzyć go osobom zatrudnionym w profesjonalnym serwisie. Wykonywanie tej czynności w zaciszu własnego garażu nie jest wskazane ze względu na brak odpowiedniej wiedzy, umiejętności oraz narzędzi. Procedura rozpoczyna się zazwyczaj od pokrycia wtrysków dedykowanym preparatem, który skutecznie rozpuszcza wszelkie złogi korozyjne. Kolejny etap polega na delikatnym wyjęciu omawianych elementów przy wykorzystaniu ściągacza bezwładnościowego albo udarowego, ewentualnie specjalistycznego sprzętu hydraulicznego. Zabronione jest natomiast siłowe wyrywanie, gdyż grozi to złamaniem wtryskiwaczy i jednocześnie poważnym uszkodzeniem głowicy silnika (co z kolei wiąże się z utratą znacznym środków finansowych).