Fulfillment, czyli outsourcing działań logistycznych polega na zleceniu przechowywania towaru oraz wysyłki zamówień zewnętrznej firmie. Bardzo często zajmuje się ona także reklamacjami oraz zwrotami od klientów. Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne i pozwala znacząco ograniczyć koszty związane z prowadzeniem działalności.
Korzystanie z usług fulfillmentu jest szczególnie opłacalne dla właścicieli niewielkich sklepów internetowych. Brak kosztów związanych z wynajmem dużych powierzchni magazynowych oraz opłacaniem pracowników, którzy zajmowaliby się kompletowaniem oraz wysyłaniem zamówień sprawia, że jest to rozwiązanie, o którym powinni pomyśleć początkujący przedsiębiorcy, którzy dopiero budują swoją markę. Dzięki temu, że nie muszą zaprzątać sobie głowy kwestiami związanymi z wysyłką, reklamacjami oraz zwrotami, mogą w całości zająć się promocją swojego sklepu. Jedną z firm, która oferuje usługę fulfillmentu można znaleźć na stronie https://kimlog.pl/services/storage/fulfillment/.
Najwyższy poziom świadczonych usług pomaga także budować pozytywny wizerunek wśród zadowolonych klientów. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zamówienia były pakowane w akcesoria z logo sklepu, w którym zostały one zakupione. Opłacanie tej usługi odbywa się na podstawie ustalonego z góry miesięcznego abonamentu. Dzięki kilku opcjom do wyboru, przedsiębiorca może wybrać najodpowiedniejszy dla siebie pakiet. Różnią się one od siebie przede wszystkim ilością palet, która może być zmagazynowana oraz ilością zamówień, których wysyłką zajmie się firma zewnętrzna.