Jak bezpiecznie przechowywać akta osobowe?

Potrzebujesz ok. 1 min. aby przeczytać ten wpis

Zgodnie z obowiązującym w naszym kraju prawem, każdy właściciel firmy ma obowiązek prowadzić oraz przechowywać dokumentację pracowniczą. Obejmuje ona przede wszystkim akta osobowe (umowy, certyfikaty, oświadczenia itp.), które powinny być w odpowiedni sposób zabezpieczone. I to zarówno przed zniszczeniem, jak i dostępem osób nieuprawnionych. W niniejszym artykule zostaną zaprezentowane najlepsze metody ochrony tego typu ważnych dokumentów.

Porządna szafa to strzał w dziesiątkę

Podstawowym wymogiem dotyczącym przechowywania dokumentacji pracowniczej jest trzymanie jej w pomieszczeniu o właściwej wilgotności i temperaturze. Chodzi o to, aby zminimalizować ryzyko fizycznego zniszczenia papierów i w znacznym stopniu przedłużyć ich żywotność. Dodatkowo należy je umieścić w wytrzymałym i solidnie zabezpieczonym meblu. W internecie znajdziemy wiele sklepów, które dysponują pancernymi szafami metalowymi na akta osobowe – to właśnie te konstrukcje są wyborem optymalnym. Postawmy na model zamykany na klucz albo zamek szyfrowy, bo jest to gwarancja, że dokumenty na pewno nie trafią w niepowołane ręce.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
W jaki sposób najlepiej się przemieszczać po mieście?
W jaki sposób najlepiej się przemieszczać po mieście?
O tym, że samochody nie są najlepszy sposobem na poruszanie się po mieście, wiemy już dawna. Auta generują ogromne ilości […]
Formy osłon, jakie możemy zastosować w naszym domu
Formy osłon, jakie możemy zastosować w naszym domu
Zasłona jest najważniejszym elementem Twojego domu. Służy do blokowania światła, zapewnienia prywatności i dekorowania pokoju. Istnieją różne rodzaje zasłon, które […]
Jakie muszą być zimowe opony do auta?
Jakie muszą być zimowe opony do auta?
Znalezienie odpowiednich opon zimowych do samochodu to niełatwe zadanie. W sprzedaży dostępnych jest tak wiele produktów, że przeciętnemu użytkownikowi trudno […]