Zgodnie z obowiązującym w naszym kraju prawem, każdy właściciel firmy ma obowiązek prowadzić oraz przechowywać dokumentację pracowniczą. Obejmuje ona przede wszystkim akta osobowe (umowy, certyfikaty, oświadczenia itp.), które powinny być w odpowiedni sposób zabezpieczone. I to zarówno przed zniszczeniem, jak i dostępem osób nieuprawnionych. W niniejszym artykule zostaną zaprezentowane najlepsze metody ochrony tego typu ważnych dokumentów.
Podstawowym wymogiem dotyczącym przechowywania dokumentacji pracowniczej jest trzymanie jej w pomieszczeniu o właściwej wilgotności i temperaturze. Chodzi o to, aby zminimalizować ryzyko fizycznego zniszczenia papierów i w znacznym stopniu przedłużyć ich żywotność. Dodatkowo należy je umieścić w wytrzymałym i solidnie zabezpieczonym meblu. W internecie znajdziemy wiele sklepów, które dysponują pancernymi szafami metalowymi na akta osobowe – to właśnie te konstrukcje są wyborem optymalnym. Postawmy na model zamykany na klucz albo zamek szyfrowy, bo jest to gwarancja, że dokumenty na pewno nie trafią w niepowołane ręce.