Hotel jest miejscem, w którym można nie tylko porządnie wypocząć, ale również skorzystać z innych ciekawych atrakcji. Większość tego typu obiektów posiada bowiem mniej lub bardziej rozbudowaną paletę usług dodatkowych, dostosowanych do oczekiwań gości oraz możliwości organizacyjnych. Warto podkreślić, że nie są to wyłącznie standardowe opcje, takie jak choćby budzenie czy room service – wiele placówek organizuje również wieczory panieńskie i inne imprezy okolicznościowe.
Do najczęściej oferowanych przez hotele usług dodatkowych można zaliczyć: budzenie, room service, pranie odzieży gości, zamawianie taksówek na konkretną godzinę, sprzedaż biletów na różne imprezy i wydarzenia odbywające się w pobliżu, informowanie o atrakcjach turystycznych czy przechowanie drogocennych rzeczy. Warto zaznaczyć, że niektóre z wymienionych usług są płatne (np. korzystanie z barku z alkoholem w pokoju), inne zaś całkowicie darmowe (m.in. gorące napoje, takie jak kawa czy herbata).
Dodatkowe atrakcje dostępne na terenie wielu obiektów to baseny, sale fitness, siłownie, sale biznesowe (w ostatnim czasie dużym zainteresowaniem cieszą się specjalne pakiety konferencyjne dla firm), sklepy z biżuterią, kawiarenki internetowe, salony fryzjerskie, przechowalnie bagażów oraz wszelkiego sprzętu, bezpłatne parkingi dla klientów, a także prasowanie na zamówienie. Hotele nierzadko zajmują się też organizacją spotkań integracyjnych i przyjęć weselnych, zapewniając ich uczestnikom catering oraz obsługę na wysokim poziomie (profesjonalni kucharze, kelnerzy, nagłośnienie, wyposażenie sali i dekoracje).