Sklep mięsny sprzedaje specyficzny rodzaj towaru. Mięso wymaga odpowiedniej temperatury przechowywania, właściwej ekspozycji i odpowiedniego podania kupującemu. Z tego względu sklep taki wymaga odpowiedniego wyposażenia. a należą do niego m.in.:
- odpowiednia lada sprzedażowa, połączona z lodówkami obudowanymi szkłem, aby klient mógł dokładnie zobaczyć asortyment i dokonać właściwego zakupu – to tzw. lady chłodnicze na wędliny i inne mięsa
- krajalnice – umożliwiają pokrojenie wędlin na miejscu; dzięki temu nie wysychają one, bo czekają na klienta w całym kawałku, a są krojone bezpośrednio przed zapakowaniem i sprzedażą; krajalnice mogą kroić wędliny na plastry różnej grubości
- maszynka do mielenia mięsa – przydaje się, jeśli sklep oferuje usługę mielenia mięsa na miejscu
- waga pokazująca jednocześnie ciężar towaru i należną za konkretną porcję cenę (sprawdź np. wagi do boksów kasowych, które są innowacyjnym rozwiązaniem nawet do małych sklepów)
- pakowarka próżniowa – coraz więcej sklepów mięsnych, szczególnie firmowych, decyduje się – na życzenie klienta – pakować zakupy próżniowo; dzięki temu na dłużej zachowują one świeżość; dodatkowo, klient ma pewność, że zakupiony artykuł, w chwili pakowania był naprawdę świeży.
Sprzedaż mięsa pociąga za sobą wiele obowiązków. Wymogi co do właściwych warunków przechowywania i sprzedaży artykułów mięsnych wciąż się zaostrzają. Klient musi mieć pewność, że otrzymuje produkt zdrowy, zdatny do spożycia i pełnowartościowy.
Niektóre sieci sklepów mięsnych mają swoich stałych klientów, dzięki temu, że zapewniają towar świeży, smaczny i przechowywany we właściwych warunkach.