Znaczenie białka w treningu

Białka są składowymi każdej komórki organizmu i stanowią 20% masy ciała. Są niezbędne do regeneracji tkanek oraz tworzenia nowych, a także regulacji procesów metabolicznych, produkcji energii oraz transportu międzykomórkowego składników pokarmowych.

Zwiększone zapotrzebowanie organizmu

Zalecane dobowe spożycie białka wynosi 0,75 g/kg masy ciała, jednak dla osób podejmujących regularną aktywność sportową jest ono. Przyczyną tego jest fakt zwiększonego rozpadu białek w organizmie podczas wysiłku, a także po nim. Białka podlegają nieustającemu metabolizmowi – mniej więcej połowa ulega rozpadowi i może być przetworzona przez organizm w glukozę, kwasy tłuszczowe, lub wykorzystana do budowy nowych białek. Zwiększone zapotrzebowanie u osób aktywnych i wsparcie w kształtowaniu sylwetki można zapewnić przez stosowanie produktów proteinowych i odpowiednią dietę, takich jak http://24fitclub.pl/produkty-proteinowe/.

Białko w treningu wytrzymałościowym i siłowym

Zapotrzebowanie na białko zależy od rodzaju wykonywanego treningu. W treningu wytrzymałościowym rośnie ono niemal dwukrotnie w stosunku do osób niepodejmujących aktywności fizycznej, gdyż organizm zużywa większe jego ilości do kompensacji rozpadu białek i regeneracji tkanki mięśniowej.

W treningu siłowym tempo metabolizmu dodatkowo wzrasta, a utrzymanie odpowiedniego poziomu azotu pozwala zatrzymać większą ilość protein z dostarczanego pożywienia, co z kolei pomaga w intensywnej budowie tkanki mięśniowej. Zaleca się, by organizm podejmujący treningi siłowe był dobowo zaopatrywany w ok 1,4 do 1,8 g białka na kilogram masy ciała. Na http://24fitclub.pl/produkty-uzupelniajace/ można znaleźć wiele produktów zawierających białko.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


trzy × 1 =