Opakowanie jest bardzo ważnym elementem promocji produktu. Może ono uczynić Twój produkt lepszym lub gorszym, dlatego tak ważne jest, aby było dobrze dobrane.
Oto kilka rzeczy, dzięki którym projektowanie opakowań swoich produktów, będzie w pełni przemyślane:
Opakowanie musi chronić produkt, być łatwe do otwarcia i zamknięcia (jeśli dotyczy) oraz nie może łatwo ulec uszkodzeniu podczas transportu lub przechowywania. Powinno być także łatwe do przenoszenia przez klientów, tak aby mogli zabrać je ze sobą do domu.
Opakowanie musi być widoczne z daleka (najlepiej z całego sklepu), aby klienci wiedzieli, co to za produkt i byli zachęceni do jego zakupu. Oznacza to stosowanie jaskrawych, przyciągających wzrok kolorów i kształtów na zewnętrznej stronie pudełka, a także wewnętrznych etykiet lub naklejek na samym produkcie.
Nazwa Twojej marki powinna być zawsze widoczna gdzieś na opakowaniu, aby klienci wiedzieli, kto je wyprodukował! Być może warto umieścić także dodatkowe logo (np. symbol firmy). Możesz również umieścić informacje, takie jak fakty żywieniowe lub oświadczenia żywieniowe, aby wzmocnić tożsamość marki poprzez pokazanie, jak zdrowy jest Twój produkt!
Projekt opakowania to często pierwsze wrażenie, jakie konsument odnosi na temat Twojej marki i produktu. Ważne jest, aby zastosować styl, który uzupełnia produkt i jest atrakcyjny dla konsumentów.
Opakowanie musi chronić zawartość przed uszkodzeniem podczas transportu, przechowywania lub eksponowania w sklepach lub w Internecie. Musi też być odporne na normalne użytkowanie przez konsumentów i trwać wystarczająco długo, aby zdążyli oni skończyć z nim korzystać przed wyrzuceniem (lub recyklingiem).