Jakie kwestie warto uwzględnić przy projektowaniu opakowania dla swojego produktu?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Opakowanie jest bardzo ważnym elementem promocji produktu. Może ono uczynić Twój produkt lepszym lub gorszym, dlatego tak ważne jest, aby było dobrze dobrane.

Oto kilka rzeczy, dzięki którym projektowanie opakowań swoich produktów, będzie w pełni przemyślane:

1. Funkcjonalność

Opakowanie musi chronić produkt, być łatwe do otwarcia i zamknięcia (jeśli dotyczy) oraz nie może łatwo ulec uszkodzeniu podczas transportu lub przechowywania. Powinno być także łatwe do przenoszenia przez klientów, tak aby mogli zabrać je ze sobą do domu.

2. Widoczność

Opakowanie musi być widoczne z daleka (najlepiej z całego sklepu), aby klienci wiedzieli, co to za produkt i byli zachęceni do jego zakupu. Oznacza to stosowanie jaskrawych, przyciągających wzrok kolorów i kształtów na zewnętrznej stronie pudełka, a także wewnętrznych etykiet lub naklejek na samym produkcie.

3. Znak firmowy/logo

Nazwa Twojej marki powinna być zawsze widoczna gdzieś na opakowaniu, aby klienci wiedzieli, kto je wyprodukował! Być może warto umieścić także dodatkowe logo (np. symbol firmy). Możesz również umieścić informacje, takie jak fakty żywieniowe lub oświadczenia żywieniowe, aby wzmocnić tożsamość marki poprzez pokazanie, jak zdrowy jest Twój produkt!

4. Atrakcyjność

Projekt opakowania to często pierwsze wrażenie, jakie konsument odnosi na temat Twojej marki i produktu. Ważne jest, aby zastosować styl, który uzupełnia produkt i jest atrakcyjny dla konsumentów.

5. Trwałość

Opakowanie musi chronić zawartość przed uszkodzeniem podczas transportu, przechowywania lub eksponowania w sklepach lub w Internecie. Musi też być odporne na normalne użytkowanie przez konsumentów i trwać wystarczająco długo, aby zdążyli oni skończyć z nim korzystać przed wyrzuceniem (lub recyklingiem).

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jak dbać o powietrze w Twojej firmie?
Jak dbać o powietrze w Twojej firmie?
Powietrze, którym oddychamy, nie jest takie samo jak powietrze w świecie zewnętrznym. Powietrze, którym oddychasz w swoim miejscu pracy zawiera […]
Czy warto wyposażyć swój sklep w czytnik kodów kreskowych?
Czy warto wyposażyć swój sklep w czytnik kodów kreskowych?
Wiele osób prowadzących sklep nie bierze nawet pod uwagę pomysłu zakupu czytnika kodów kreskowych. A szkoda, urządzenie takie jest przecież […]
Co przyda się do dekorowania salonu?
Co przyda się do dekorowania salonu?
Salon jest sercem każdego domu, w nim zazwyczaj jada się posiłki, spędza wolny czas, czy podejmuje gości. Ponieważ dla osób […]