Świadome kupowanie żywności – na co zwrócić uwagę czytając etykiety?

Coraz powszechniejszy dostęp do wiedzy oraz nagłaśnianie problemów dietetycznych przez lekarzy sprawiło, że wiele osób poszukuje jedzenia naprawdę dobrej jakości. Co to jednak oznacza w kontekście produktów spożywczych? Czy kierowanie się ceną wystarczy, by uniknąć byle jakiej żywności nafaszerowanej chemią? Niestety nie. Wielkie i zazwyczaj drogie marki często bazują na tym, że są znane, jednak gdy przyjrzymy się składom czekolady, serów, dżemów, czy innych artykułów spożywczych porazi nas ogrom konserwantów, szkodliwych barwników, substancji słodzących oraz soli. Aby prowadzić naprawdę wartościową dietę, która sprzyja naszemu ciału, musimy czytać etykiety!

Prosty skład, czyli klucz do sukcesu

Im krótsza lista składników widniejąca na opakowaniu danego produktu, tym lepiej. Unikajmy jedzenia, na którym producent wymienia co najmniej 10 składników. Wyroby mięsne, sery, jogurty oraz dżemy powinny mieć ich zaledwie kilka. Nie kupujmy także żywności, której składu nie rozumiemy. Pod różnymi „E”, ukrywają się takie substancje jak np. błękit brylantowy zakazany w Szwajcarii. Jak donoszą naukowcy, może on powodować raka. Dobrze jest też zwrócić uwagę na żywność z mniejszą zawartością cukru i soli. Takie artykuły znajdziemy np. w tym sklepie internetowym https://devaldano.pl/. Marka ta oferuje przetwory warzywne oraz owocowe z wyższej półki. Mając kilka słoiczków tego typu w domu, zawsze wyczarujemy smaczny, szybki i zdrowy obiad za rozsądną cenę. Ponadto zakupy online zostaną dostarczone pod nasze drzwi, dzięki czemu zaoszczędzimy trochę czasu.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


dziewiętnaście + dziewiętnaście =