Sprężarka przepompowuje czynnik chłodniczy przez zawór rozprężny (lub kryzę), który kontroluje ilość czynnika chłodniczego wypływającego do kabiny samochodu po ogrzaniu przez silnik. Po włączeniu klimatyzacji czynnik chłodniczy pod ciśnieniem przepływa przez wężownice parownika samochodu, gdzie oddaje ciepło i ochładza się przed powrotem do silnika, aby powtórzyć ten proces od nowa.
Sprzęgło kompresora klimatyzacji wraz z cewką odpowiedzialne jest za sterowanie układem chłodzenia. To dzięki nim możesz wygodnie korzystać z systemu, włączając go i wyłączając w dowolnym momencie, a tym samym wybrać dogodną temperaturę.
Wspomniane sprzęgło kompresora klimatyzacji to część urządzenia klimatyzacyjnego, które jest zamontowane w komorze silnika Twojego samochodu po prawej stronie bloku silnika. Składa się ono z tłoka i przymocowanych do niego kilku korbowodów. Tłok porusza się w górę i w dół bardzo szybko, gdy się obraca, co powoduje sprężenie gazu i schłodzenie go przed wysłaniem go do kabiny.
Cewka reguluje, jak długo powinien trwać ten proces. Po aktywacji przez prąd elektryczny z akumulatora samochodu zamyka on jeden z dwóch zaworów, które kontrolują przejście sprężonego gazu do wnętrza pojazdu.
Jazda bez klimatyzacji jest jak bieganie po bieżni bez końca. Możesz to robić przez jakiś czas, ale w końcu zaczniesz czuć się wyczerpany i przegrzany. I nie chodzi nawet o to, że jazda bez klimatyzacji może być niebezpieczna dla zdrowia, chociaż jest.
Im gorsze warunki w pojeździe, tym gorsze skupienie, a im gorsze skupienie, tym większe niebezpieczeństwo na drodze i to powinniśmy mieć na uwadze.