Zawieszenie pneumatyczne zapewnia znakomity komfort jazdy i skutecznie amortyzuje nierówności występujące na jezdni. Zbudowane jest z kilku elementów, wśród których znajduje się miech pneumatyczny montowany zazwyczaj na tylnej osi obok amortyzatora. Miech może ulec uszkodzeniu przez zanieczyszczenia, a także niszczące działanie wody lub soli drogowej. Kolejnym istotnym elementem jest kompresor nazywany również sprężarką.
Kompresor odpowiedzialny jest za osuszanie i sprężanie powietrza dostarczanego do miechów. Na przedniej osi pojazdu zwykle montowana jest kolumna pneumatyczna stanowiąca połączenie amortyzatora i miecha. Podstawową wadą tego rodzaju układu są stosunkowo wysokie koszty naprawy. Przykładowo, myśląc o nowym zawieszeniu pneumatycznym do Audi A8 D3, trzeba liczyć się z wydatkiem sięgającym kilku tysięcy złotych.
Poza wymienionymi podzespołami w zawieszeniu pneumatycznym występują również inne istotne elementy. Wśród nich znajdują się m.in. przewody i złączki odpowiedzialne za szczelność całego układu. Elementem odpowiedzialnym za prawidłowe działanie kompresora jest przekaźnik umieszczony zwykle w skrzynce z bezpiecznikami. W nowoczesnych modelach znaleźć można również czujniki wysokości odpowiedzialne za ustawianie odpowiedniego poziomu świateł przednich, w zależności od obciążenia tyłu. Do elementów występujących w zawieszeniu pneumatycznym zalicza się też zbiorniki wyrównawcze. Osoby będące właścicielami samochodów wyposażonych w zawieszenie pneumatyczne powinny pamiętać o jego regularnym serwisowaniu. W przypadku konieczności wymiany uszkodzonych podzespołów zaleca się korzystanie z wysokiej jakości części zamiennych, jak dostępnych dla BMW m.in. na stronie https://thomasmarkt.com/12-bmw. Markowe części są gwarancją niezawodności i długiej żywotności całego układu.