Obcobrzmiące „standy” to nic innego jak trójwymiarowy nośnik reklamowy, wspierający działania marketingowe. Jest to forma bardzo popularna, skuteczna i uniwersalna w użyciu. Obecnie są one chętnie wykorzystywane, a co za tym idzie często spotykane – w marketach, na wszelkich wystawach i targach, promocjach w centrach handlowych czy salonach i punktach sprzedaży. Displaye tekturowe mogą z powodzeniem pełnić rolę ekspozycyjną czy informacyjną.
Dowolność konstrukcji czyni je oryginalnym sposobem na zaprezentowanie produktu, który przyciąga uwagę. Kartonowe standy są dostępne u producentów w wielu rozmiarach, typach, kształtach, a wytwórcy nie stronią od zamówień indywidualnych. Bardzo ważną rolę pełni przemyślany projekt graficzny z wkomponowanym umiejętnie logo oraz kolorystyką współgrającą z produktem.
Displaye tekturowe można podzielić na kartonowe stojaki oraz opakowania ekspozycyjne, które dają możliwość wielokrotnego użytku jednocześnie pozwalając na prezentację produktu bez wykładania go na regał sklepowy. Można spotkać także konstrukcje, które posiadają dodatkowe perforacje ścianek umożliwiające ekspozycję w formie wiszącej. Jednak najczęstszą postacią jest kartonowy stojak, który świetnie nadaje się do zaprezentowania towarów małych, o niewielkiej wadze.
Wśród istotnych zalet standów trzeba wymienić lekkość, mobilność i wszechstronność. Elastyczność projektu także nie pozostaje bez znaczenia – display może być mały lub duży, w dowolnej kolorystyce i zadrukowany na wiele sposobów, nie ma też przeszkód by wyposażyć go w elementy 3D czy kieszonki np. na ulotki.
O popularności standów stanowi wiele czynników. Niewątpliwie dużą rolę odgrywa cena, ponieważ koszt ich wytworzenia, ze względu na użyty materiał (tektura) jest niski. Ważna jest także efektywność promocji uzyskana stosunkowo niskim nakładem sił – konstrukcje są proste do złożenia/rozłożenia, materiał wytrzymały i bezproblemowy w transporcie.