Jak wejść z ofertą na rynek międzynarodowy?

W przypadku większości prężnie rozwijających się przedsiębiorstw przychodzi w końcu czas na międzynarodową ekspansję. Jest to bowiem znakomity sposób na zwiększenie sprzedaży towarów lub usług, a tym samym szybszy rozwój. Aby cały ten proces przebiegł zgodnie z planem, konieczne jest opracowanie długofalowej strategii oraz podjęcie szeregu konkretnych działań. Warto zadbać m.in. o fachowe tłumaczenia marketingowe na wybrany język obcy wszelkich materiałów o charakterze reklamowym.

Niezwykle użyteczne wskazówki dla przedsiębiorców

Podstawowym warunkiem skutecznego wejścia na rynek zagraniczny jest rzetelne jego zbadanie pod kątem historii, kultury, mentalności ludzi, zasad biznesowych oraz specyfiki danej branży (konkurencja, ceny, dostępność oferty produktowej lub usługowej itp.). Nie obejdzie się również bez zaplanowania długofalowego budżetu – oczywiście z uwzględnieniem potencjalnego ryzyka, zmiany kursów walut i norm administracyjno-prawnych. Niezbędne jest ponadto zarejestrowanie podmiotu gospodarczego za granicą, bo bez tego prowadzenie tam legalnej działalności nie byłoby możliwe.

Pozostałe istotne czynności to:

– stworzenie czytelnej i bogatej w informacje strony internetowej w języku obcym

– otwarcie biura na terytorium określonego państwa (najlepiej w stolicy)

– zatrudnienie pracowników na miejscu, ewentualnie wysłanie ich z Polski (ale generuje to spore koszty)

– opracowanie oferty produktowej lub usługowej o wysokim poziomie atrakcyjności

– ustalenie kanałów promocji i wdrożenie przemyślanych działań marketingowych

– wprowadzenie w firmie możliwości akceptowania płatności z zagranicy

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


dwanaście − dwa =