Jaką rolę pełnią owoce w diecie?

Wiele osób ma świadomość, że codziennie powinno się spożywać aż pięć porcji owoców i warzyw. Może nie być to łatwe, zwłaszcza gdy jesteśmy na specjalistycznej diecie. Sporo osób może też lubić po prostu jeden typ owoców czy warzyw i jeść go ciągle. Natomiast dla własnego zdrowia warto wykorzystywać w kuchni różne produkty. Warto też wiedzieć, że za porcję owoców i warzyw uważa się też sok. Można więc kupić sok tłoczony jabłko-rabarbar i wypić choć szklankę dziennie, aby uzyskać dodatkową porcję witamin. Kolejne porcje mogą pochodzić ze zjedzonych owoców czy warzyw w postaci sałatek lub chrupkich przekąsek. Co daje picie soków?

Dlaczego powinniśmy pić soki?

Przede wszystkim soki w łatwy i przyjemny do spożycia sposób dostarczają nam witamin i minerałów. Przykładowo sok tłoczony jabłko-gruszka zawiera witaminy z grupy B, witaminę C, ale też kwercetynę czy pektynę. Oprócz tego w soku z jabłek można znaleźć też błonnik spożywczy. W zależności od tego, z jakich składników zrobimy lub kupimy tłoczony sok, może on mieć różne proporcje witamin i minerałów. Jednakże ogólnie soki owocowe dostarczają wielu witamin, w tym tych wspierających naszą odporność i prawidłowe funkcjonowanie organizmu. A także można w nich znaleźć minerały takie jak magnez czy potas. Organizm potrzebuje witamin i minerałów, aby sprawnie funkcjonować i bronić nas przed łapaniem chorób wirusowych i bakteryjnych. Jeśli nie będziemy choćby pić soków narażamy się na niedobory minerałów i witamin, które mogą mieć wiele konsekwencji.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*


dwa × pięć =